En què es basa la metodologia d'aprenentatge i servei?
L'aprenentatge i servei és una proposta educativa que combina processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo.
En el següent enllaç trobareu propostes experiències i recursos per portar a terme aquest tipus de metodologia. Es pot incloure en qualsevol matèria i també es pot pensar en fer els projectes de manera transversal.
Els avantatges d'aquesta metodologia poden estar en atendre a tots els estils d'aprenentatge i la metodologia activa.
PROJECTES
Darrera del que s’anomena treball per projectes no hi ha solament una metodologia de treball o una seqüència determinada de presentar les activitats escolars, sinó altres aspectes teòrics importants sobre la manera d’entendre com els alumnes aprenen, com elaboren els conceptes, com tracten la informació i com el centre educatiu i el professorat han de planificar i actuar per preparar les classes i dinamitzar-les.
Alguns exemples.
En el cas de que vulgueu ampliar informació:
Investigar y aprender cómo organizar un proyecto
Xus Martín García.
Editorial ICE-Horsori. Colección Cuadernos de Educación
Madrid. 2006
La organización del currículum por proyectos de trabajo
(El conocimiento es un calidoscopio)
Fernando Hernández, Montserrat Ventura
ICE Universitat de Barcelona i Editorial GRAÓ – 2000
Investigar y aprender cómo organizar un proyecto
Xus Martín García.
Editorial ICE-Horsori. Colección Cuadernos de Educación
Madrid. 2006
La organización del currículum por proyectos de trabajo
(El conocimiento es un calidoscopio)
Fernando Hernández, Montserrat Ventura
ICE Universitat de Barcelona i Editorial GRAÓ – 2000
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada