Són moltes les vegades que ens trobem davant de diferents diagnòstics, trastorns, dificultats d'aprenentatge.., amb noms que no ens diuen gran cosa. Per entendre'ns hauríem de poder compartir el significat del llenguatge. De què parlem quan parlem de dislèxia? En què consisteix el TDA? Quina diferència hi ha entre TDA i TDAH? Què haig de tenir en compte quan hi ha un alumne amb aquestes dificultats a l'aula?
A continuació us passo uns documents amb una mica d'informació, molt sintetitzada, per tal de fer-nos una idea del perfil que ens podem trobar en cadascun dels casos i de les orientacions que poden ser d'utilitat a l'aula.
- TDA/TDAH (Trastorn Dèficit Atenció, amb hiperactivitat o sense).
- Dislèxia
- Dèficit auditiu
- Trastorn de l'ànim.
- Trastorns alimentaris. (Anorèxia/Bulímia).
- TRASTORNS DE LA CONDUCTA. Us deixo un document, no tant breu com els anteriors, amb explicacions sobre els trastorns de conducta a l'escola.
BLOGS, per educar en emocions i en autoconeixement. Hi ha gran quantitat de recursos per treballar a l'aula en els diferents nivells educatius:
- EDUQUEM JUNTS. Mª Teresa Abellán Pérez.
- EDUCACIÓ EMOCIONAL. Mª Teresa Abellán Pérez.
XTEC. Un enllaç amb informació i recursos que ens ofereix la Generalitat per treballar el tema de les emocions i l'autoconeixement.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada